در حال بارگذاری ...
    
  • نکته هایی برای تدریس-عوامل موثر در خواندن

    عوامل موثر در خواندن


    ۱ - شرایط جسمانی

    دیدن و شنیدن ، عدم تأخیر در گفتار و یا نقیصه هایی در این دستگاه و سلامتی عمومی بدن و میزان هوش می تواند در مهارت خواندن مؤثر باشد . زیرا شرط اول یادگیری زبان دیدن و شنیدن است و داشتن ضعف در ارکان اولیه ی زبان در خواندن مشکل ایجاد می کند .



    ۲ - آمادگی ذهنی

    بین تحولات شناختی کودک و خواندن و فهم رابطه وجود دارد . به همین دلیل کسانی که دچار عقب ماندگی شدید ذهنی هستند به یادگیری خواندن قادر نمی باشند .



    ۳ - موفقیت در گوش دادن و سخن گفتن

    کودکانی که در دو رکن اولیه زبان آموزی موفقیت لازم را کسب نموده اند و فرصت های مناسبی برای گوش دادن و حرف زدن داشته اند و از قدرت کلامی و درک مناسب تری برخوردار گردیده اند مسلماً در مطالب نوشتاری نیز موفق خواهند بود .



    ۴ - رشد عاطفی و اجتماعی

    کودکی که با محیط سازگار و در فعالیت هایش تمرکز حواس داشته و دقیق باشد و احساس امنیت خاطر نماید در امر خواندن نیز موفق تر خواهد بود .



    ۵ - همکاری و هماهنگی والدین و معلمان

    کتاب خواندن والدین و ایجاد فرصت هایی برای کسب تجربه و بیان تجربه ها و برداشت هایشان و مشارکت فعال آن ها در امر آموزش در خواندن و نوشتن کودکان تأثیر به سزایی خواهد داشت .


    ۶ - تحرک بدنی

    تحرک بدنی کودکان را شاد و برای یادگیری مشتاق می سازد و تنش های آن ها را تسکین می دهد.






    مطالب مرتبط

    تدریس به سبک بازی می‌تواند یادگیری دانش‌آموزان را افزایش دهد

    تدریس به سبک بازی می‌تواند یادگیری دانش‌آموزان را افزایش دهد

    بهشهر (پانا) - کارشناس و مدرس کشوری اختلالات یادگیری اظهار کرد دوره‌های کاهش اختلالات یادگیری و افزایش مهارت‌های دانش افزایی برای والدین و دبیران بسیار مفید است. دبیران می‌توانند با تدریس به روش بازی سبک یادگیری کاملا متفاوتی را در بین دانش‌آموزان گسترش دهند.

    |

    ثبت نام ۷۰۰ نفر برای تدریس در دانشگاه فرهنگیان

    ثبت نام ۷۰۰ نفر برای تدریس در دانشگاه فرهنگیان

    معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان گفت: پس از انجام فراخوان جذب فرهنگیان برای تدریس در دانشگاه فرهنگیان ۷۰۰ نفر ثبت نام کردند که ۲۴۴ نفر دارای مدرک دکتری و ۴۵۶ نفر دانشجوی دکتری هستند

    |

    عوامل موثر بر خلاقیت (استرنبرگ و اوهارا)

    عوامل موثر بر خلاقیت (استرنبرگ و اوهارا)

    انگیزش: افراد خلاق عموما برای به فعل درآوردن ایده های خود برانگیخته میشوند. شخصیت: افرادخلاق عموما دارای ویژگیهای شخصیتی مانند مصر بودن، مقاوم بودن در مقابل فشارهای ...

    |

    نظرات کاربران