در حال بارگذاری ...
    
  • ساختن جمله در بازی

    توجه : این بازی و سرگرمی برای دانش آموزان پایه دوم ابتدایی می باشد

    همکار گرامی سلام


    مکعب های کوچکی که با ورق سفید پوشیده شده است را تهیه کنید. روی آنها جمله هایی را به طور نامرتّب بنویسید. (هر کلمه از جمله را روی یک مکعب بنویسید ) 


    در زنگ ورزش در حیاط مدرسه با کمک دانش اموزان مکعب ها را به طور نا مرتّب روی هم بچینید.  دانش آموزان را به گروه های ۴ نفره تقسیم کنید تا دو گروه با هم مسابقه بدهند . 


    برای تعیین گروه شروع کننده ی بازی می توانید بین نمایندگان هر گروه از ۱۰ تا ۱۰۰ ده تا ده تا شمارش کنید.کسی که شماره ی ۱۰۰ به او می رسد ، گروهش شروع کننده ی بازی خواهد بود .


    یک نفر از افراد گروه شروع کننده در فاصله ی ۲ یا ۳ متری مکعب های چیده شده قرار می گیرد و با نشانه گیری ، توپ را به سمت مکعب ها پرتاب می کند.

    با افتادن مکعب ها یک نفر از اعضای گروه مقابل توپ را بر می دارد و به تعقیب اعضای گروه مقابل می پردازد. توپ را سمت آن ها پرتاب می کند توپ به هر کس برخورد کند از بازی خارج می شود . در حین تعقیب توپ را به سایر اعضای گروه نیز پاس می دهد تا آن ها نیز در تعقیب مشارکت داشته باشند.

    اعضایی که تحت تعقیب هستند باید سعی کنند مکعب ها را طوری روی هم بچینند که جمله ای مرتّب و کامل به دست بیاید . در صورت موفّق شدن، بازی توسط آن ها ادامه می یابد . در غیر این صورت بازی به گروه مقابل واگذار می شود .( توجه توپ بازی باید کوچک باشد ).


    روی وجوه دیگر مکعب می توان اعدادی برای جمع ، نشانه های فارسی برای کلمه سازی و ... نوشت و بازی را به همین ترتیب اجرا کرد .





    مطالب مرتبط

    معلم باید لبریز از عشق و علاقه باشد

    معلم باید لبریز از عشق و علاقه باشد

    تهران (پانا) - نومعلم ورودی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ تاکید کرد معلم باید سرشار از عشق و علاقه باشد که اکثر افراد دارای این عشق هستند و چه خوب که این عشق در راه پرورش نسل‌های آینده خرج شود.

    |

    ‌آینده کشور از‌ آن شما است؛ خود را برای هرچه بهتر ساختن آن آماده کنید

    ‌آینده کشور از‌ آن شما است؛ خود را برای هرچه بهتر ساختن آن آماده کنید

    تهران (پانا) - حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پاسخ به نامه جمعی از دانش‌آموزان نوشتند: فرزندان عزیزم، توفیق الهی یارتان باد. روحیه‌ امید و تلاش و پیشرفت را همواره در خود افزایش دهید. آینده کشور از‌آن شما است؛ خود را برای هرچه بهتر ساختن و آراستن آن آماده کنید.

    |

    نظرات کاربران